W nowych ciągnikach wspomaganie kierownicy to standardowe wyposażenie maszyny. Starsze modele fabrycznie albo nie miały wspomagania wogóle albo były to serwomechanizmy które po dłuższej eksploatacji ulegają rozszczelnieniu a ich naprawa jest stosunkowo droga. Rozwiązaniem tego problemu jest montaż układu wspomagania na orbitrol. Mimo ,iż każdy zestaw jest dedykowany do konkretnego ciągnika to niejednokrotnie z uwagi na modyfikacje ciągnika (np zamontowany TUR) montaż wspomagania wymaga jakiejś przeróbki pewnych elementów. Innym przykładem jest ciągnik MTZ gdzie zmiana oryginalnego wspomagania na wspomaganie z orbitrolem wymaga dodatkowych rozwiązań w celu zachowania działania blokady tylnego mostu, lub potrzeba dorobienia mocowania wspornika siłownika do przedniej osi starego typu. Szczegółowy opis rozwiązania tych problemów znajdą państwo w artykule Wspomaganie na orbitrol MTZ Belarus.
Poniżej przedstawiamy fotografie zamontowanych układów oraz w kilku przypadkach autorskie rozwiązania napotkanych problemów montażowych. Najczęściej problemy sprawia spasowanie wspomagania i zamontowanego TURa. W takich przypadkach właściciele maszyn zwykle modyfikują mocowania siłownika, dospawując je do ramy TURa lub wyginając końcówkę tłoczyska siłownika. Zaznaczyć należy, że bardzo często układ wspomagania udaje się zamontować bez dodatkowych przeróbek mimo zamontowanego TURa. Wynika to z różnic pomiędzy TURami różnych producentów.
Zapraszamy do zapoznania się z fotografiami.
Ursus C-330 - napęd z rozrządu